רכבת לילה קולינרית לתל-אביב

כל כך הרבה חוויות עוברות עלינו ברכבת ישראל, בנסיעה לעבודה או לבסיס וכמובן הביתה, אבל את החוויה הזו לא אשכח לעוד הרבה זמן.

מעבר לחוויית הנסיעה ישנן גם פעילויות רבות שעושים ברכבת ישראל  לשם יצירת הנאה צרופה של חוויה ו"פאן", כמו רכבת הכלניות שנסעה דרומה אל מרבדי הכלניות  הפורחים עם סיורים מודרכים וביקור בשוק מקומי. אתמול שמחתי לקחת חלק בחוויה קולינרית חדשה ברכבת, כן אתם קוראים נכון.

פעילות נוספת ומפתיעה של רכבת ישראל, היא קרון שהפך לנסיעה של 45 דק' מתחנת חיפה מרכז השמונה ועד תחנת תל אביב, למסעדת שף לכל דבר. ולא סתם שף, אלא אחד השפים הבולטים בנוף הקולינרי הישראלי - שאול בן אדרת, שאין ספק כי גם בשבילו לבשל על גלגלים תוך כדי תנועה עם אתגר לא קטן של הוצאת  6 מנות ב-45 דקות ל-150 סועדים, ועוד בסטנדרטים שלו, נחשב לאתגר חדש. בלי לשים לב, ועם המון כריזמה ונחישות שמאפיינת את השף, הוא עמד באתגר בצורה מעוררת השתהות.

הרכבת יצאה מהתחנה, הקרון הפך את עורו למסעדה גם באבזור וגם בתפאורה, השולחנות הקטנים עטו עליהם מפה לבנה, הסכו"ם הכסוף מסודר היטב על המפית ועציצים ירוקים על יד אדן החלון. נוסעים רבים מחויכים ובעיקר מופתעים לאור החוויה. היו שם משפחות, זוגות וגם חברים לעבודה... אמא אחת "התלוננה" בפניי בחיוך שמצידה כל נסיעה ברכבת יכולה להיות כזו.

10 דק' מתחילת הנסיעה המנות כבר זורמות לשולחנות (בכל זאת הנסיעה רק 45 דק' ויש להספיק לאכול הרבה :). השף בן אדרת מנהל את העמדה ביד רמה ומוציא את המנות בזו אחר זו עם צוות מלצריות גדול שמגיש אותן לשולחנות. אני חייב לציין את המלצריות שהיו מתוקתקות עם חולצות לבנות וסינרים שחורים ותמיד דאגו עם חיוך ושירות מאוד גבוה שלא יחסר שום דבר. צובט את עצמי לבדוק אם זה אמיתי...

20 דק' עברו ואנחנו בעיצומה של החוויה, הרכבת ממשיכה לנסוע ואיתה גם המנות ממשיכות לצאת. איזה מנות קיבלנו? סלט ירוק, מסבחה עם ירקות ירוקים, מיני פיתה עם סביח, דג סלמון על מצע קוביות זוקיני ועוד מנות עם הטעמים הייחודים של השף.

30 דק' בנסיעה והחוויה ממשיכה, הנוסעים שולפים ניידים ומצלמים את המנות, מחייכים, אוכלים ובעיקר נהנים. פתאום כולם שוכחים מהיעד ולא רוצים להגיע כל-כך מהר. חוויה שלא רוצים שתיגמר. נכון, הרכבת עדיין איננה מסעדה באמת אבל יש כמה דברים שבהחלט הייתי יכול לאמץ, כמו למשל לאכול ארוחה על הכיסאות המפנקים של הרכבת והנוף המהמם בנסיעה שהוסיף בהחלט.

40 דק' בנסיעה ותכף מגיעים לתחנה. בדיוק הגישו לנו את חפלת המסבחה שהייתה עם גרגירי חומוס וטחינה, לימון כבוש וירקות ירוקים: אספרגוס, בייבי זוקיני, פטריות שימגי ומחית כמהין. מנה בהחלט טעימה או כמו שהשף אמר לי "מנה מנצחת שהרכבת תעוף".

45 דק' וכבר נכנסים לתחנה הסופית בתל אביב. לא בדיוק ממהרים לרדת... פעם ראשונה שקצת התבאסתי שהרכבת הגיעה ליעד בזמן. ועדיין, אם אתם שואלים את עצמכם, החוויה הקולינרית לא הסתיימה. ברציף חיכתה לנו פינה מרשימה של קינוחים וקפה עם נגן פסנתר שהנעים את השהייה. שוב צובט את עצמי לבדוק אם אני אכן באמת ברכבת.

נסכם את הנסיעה הזו כחוויה קולינרית טעימה ומהנה במיוחד. לרכבת ישראל מגיע שאפו על החשיבה היצירתית והארגון. הייתי שמח אם יצליחו להכניס את הקרון הקולינרי כחלק משגרה של פעם –פעמיים בחודש ואף סבב שפים או מאכלים שונים משתנים. מספיק היה להתבונן מהצד על הנאת הנוסעים והכיף הגדול שהם חווים תוך שכחה מהיעד אליו הם צריכים להגיע...

השאר תגובה