במקום קסום בין סמטאות יפו העתיקה נמצאות שפית וקונדטורית שמגישות אוכל עם טאץ' של אהבה

מגזין האוכל מגיע לביקורת אצל עינת ואור jarashi, עינת שפית עם ניסיון של 15 שנה בלונדון, בין היתר עבדה אצל גורדון רמזי ואור קונדיטורית עם ניסיון בניהול מסעדה , בארוחת EatWith של כ-16 אנשים, כבר מהדרך אל המקום נפעמים מסמטאות יפו העתיקה ששאבו אותנו אל החוויה כבר מההתחלה, הגענו לדלת טורקיז גדולה וכשחצינו אותה נגלה לנו בית פתוח עם חלל אירוח ענק, שולחן אבירים ארוך, קשתות אבן עתיקות וריהוט וסגנון שנבחר בקפידה שרק מוסיף לאווירה.

 התחלנו:

כבר מהתחלה הרמנו כוסית יין של יקב אבידן ובכלל לאורך כל הארוחה ליווה אלכוהול איכותי שלא הפסיק להימזג, התחלנו את הארוחה עם מספר סלטונים ומטבלים שהוגשו יחד עם קובנה טרייה וחמה שאור אפתה מתכון תימני מקורי, בגלל שידענו שהארוחה רק התחילה, לא חיסלנו את כל הקובנה 🙂  סלט המשמש על לאבנה, היה מאוד רענן ושימוש מפתיע בפירות העונה, מוטיב שיחזור על עצמו בארוחה וסלט ארטישוק צרוב על קציפת פטריות יער ושמן כמהין, חובבי הארטישוק תתכוננו.

 

גולת הכותרת:

הבחירה היא מאוד קשה וכשתהיו בארוחה אצלן תבינו עד כמה, נציין 4 מנות שהרשימו אותנו במיוחד, 1-סביצ'ה מוסר ים עם דובדבני העונה, כוסברה ווינגרט תפוח –מלפפון, מנה קלילה ומרעננת שוב פירות העונה מפתיעים עם דובדבנים שני צבעים גדולים וטריים. 2- דניס אפוי בתנור עם רוטב חמאת לימון, זוקיני צרוב, אפונת גינה, נענע, שקדים קלויים ומרנג, טעם הדג יחד עם הרוטב החמאתי שהעשיר כל ביס היה מפתיע ביותר. 3 – רוסט אנטריקוט עם מריחת חרדל, איזה נתח אין לתאר, חגיגה לחך, מידת עשייה מדויקת ומופלאה עם נגיעה ממשיכת החרדל היה תענוג, בשר רך ביותר שהיה ממש כיף לאכול אותו.  4- ניוקי תפוחי אדמה, רוטב תרד וטוויל פרמז'ן –מעבר להיותה מנה טעימה, המנה מאוד יפה והצבעים שמשתלבים בה, כך שכמעט ולא רצינו להרוס את היצירה, אז זהו, שהיינו חייבים לטעום ולהתאהב בכריות הניוקי שהוכנו כהלכה יחד עם הרוטב המהפנט של טריות גינה שהביאה טעם חדש ומרענן שלא הכרנו.

קינוח:

הוגשו לנו 2 קינוחים – מנה של שוקולד אוורירי (מריר וחלב), מוס שוקולד לבן וסורבה פירות יער, הסורבה מאזן ומרענן את מנת השוקולד, משחקי טעמים של מתוק וחמוץ שתמיד הולכים יחד. והמנה השנייה מנת המילפיי פיסטוק וניל, כאחד שחובב קינוחי ילדות אלמותיים כמו המילפיי, אין מה לעשות הקינוח המועדף עליי, ככה זה שאתה סוחב איתך מטען של רגשות למנות מסוימות, היה כיף לבקוע מלמעלה את דפי הפילו ולהעמיס בקרם וניל טעים וממכר.

אווירה:

אווירת משתה יפואי, עם תפאורה מיוחדת ומנות שמוגשות בקצב של זרימת הארוחה, עם הנוכחות של אור ועינת שעוברות בין האורחים ומפזרות את הקסם האישי שלהן ואז מבינים שכל החוויה הזאת מתחברת אליהן, מהמקום שנבחר, דרך הטאץ' במנות והאישיות המיוחדת שעוטפת את כל החוויה הזו וסוחפת את האורחים לחוויה קולינרית במיטבה.

יצירתיות:

הארוחה כללה מספר מנות יצירתיות  כמו מנת הניוקי ברוטב תרד, מנת הדניס וגם בניואנסים הקטנים ניתן היה להבחין ביצירתיות כמו סלט משמש על לבנה, סלט דלעת כבושה עם עשבי תיבול, פטה ושקדים קלויים, שילובים של טעמים, יחד עם פירות העונה ואפילו חיבור עדתי של האוכל האותנטי והמיוחד של פעם יחד עם האוכל העכשווי כמו שילוב לחם הקובנה התימני שהיה מדהים.

 

למי מיועד?:

מיועד לכאלה שכבר ראו את כל סוגי המסעדות ורוצים לחוות חוויה אחרת, אם החוויה בשבילכם הוא גם הלוקיישן, התפאורה, האווירה, האלכוהול וכמובן האוכל זה מקום שאסור לפספס. ליהנות מהשפית והקונדיטורית בחוויה בגובה העיניים ולצאת למסע בין טעמים, ביחד עם אלכוהול איכותי ואנשים טובים שכיף להכיר ולהעביר את הערב יחדיו.

לסיכום:

כבר מהתחלה כשהגענו ללוקיישן הוקסמנו ומפה זה רק המריא. אור ועינת שטביעת ידן היה בכל פינה בחוויה חשבו על כל הפרטים הקטנים, על מנת שאנחנו נהיה עסוקים בחוויה עצמה ולא בשום דבר אחר. מבחר מנות הוגשו לנו בערב הזה החל מפתיחים מרעננים, מנות ים מפתיעות ואפילו נתח בשר בלתי נשכח, סיימנו עם קינוחים מתוקים לסיום ערב עוצמתי עם טעם של עוד. אחרי כמה שעות של ארוחה, יצאנו מדושנים ומרוצים החוצה לסמטאות יפו הקסומות שמאורות ויוצרות אווירה רומנטית ומיוחדת.

השאר תגובה